Kackel på förskolan

I onsdags var jag alltså på Jonathans förskola och hade med mig två hönor. Jag var där i höstas också och då var hönorna ganska stora kycklingar. På förskolan denna dagen var också en reporter från Borås Tidning och idag var reportaget med i tidningen, nästan en helsida, inte dåligt. Det finns även att läsa på webben.

Jag tog en del kort också och här är en bild på hönorna:
kackel-pa-forskolan

och här kommer en bild på vår egna lilla kyckling:
kycklingpojke

Tänkte även lägga in en bild från igår på en av våra fina tuppar omgiven av sina hönor:
tupp-och-honor

Önskar er alla en underbart härlig Påsk!

Kram Ann

2 Responses to Kackel på förskolan

  1. Koola Viola skriver:

    Roligt att ta med sig höns till förskolan, bra idé 🙂
    Och ang din kommentar hos mig – visst är det för härligt med kloka barn 🙂

  2. Göran skriver:

    Festligt! Den lektionen glömmer nog inte barnen i första taget. Kanske det uppmuntrar till att fler familjer skaffar höns och får uppleva äkta höns/kycklingglädje:-)
    Kul reportage i tidningen

