Ledig!

Idag skulle jag slutat tidigare, nämligen halv ett men det var stört omöjligt att vara klar tills dess. Det är alltid så, på morgonen känns det som om jag har all tid i världen att bli klar med allt samt en massa grejer som jag inte hunnit med tidigare men så blir det att man drar benen efter sig lite väl mycket ”man har ju all tid i världen!”. Sen blir det lite fika här och lite fika där och lite prat här och där och plötsligt har tiden sprungit iväg en massa. Jag kom från jobbet halv två och åkte in till stan för lite shopping inför påsk plus inköp av en ny torkvinda. Vår gamla var jag inte nöjd med från början, men den var billig, och dessutom hade nästan alla linor gått av. Nu är hållaren till den nya fastgjuten och dessutom har vi valt att flytta den till ett bättre ställe där solen lyser mer och det dessutom blåser mer. Att det är enklare att bära tvätten dit från tvättstugan är ju också positivt. Nu ska jag bara köpa en ny tvättlotta också, ni vet en sån där tvättkorg på ställning. Min gamla gav upp i vintras, kollapsade totalt.

Igår var jag med Jonathan på dagis, de hade påskfest och jag hade med mig två hönor som fick trippa och glida omkring på golvet och picka i sig frön och bajsa på golvet till barnens stora förtjusning! Antagligen kommer det lite bilder i tidningen på lördag och jag har även lite bilder som jag tog så jag återkommer med en rapport.

Just nu står en deg på jäsning och en mustig tomatsås står på svalning; det är dags för pizza! Det är ju inte den bästa maten enligt LCHF som jag äter efter men jag ska tillåta mig att festa till det lite nu i helgen. Det är ju bara botten på pizzan som inte är bra, resten är ju perfekt ur LCHF-synpunkt. Påskens mat är ju också bra LCHF-mat så det blir nog en bra mathelg iaf. På vågen har det stått still senaste veckan och det är ju positivt, har trots allt fuskat några gånger, dessutom har jag ätit alldeles för lite.

Nu ska jag ge mig ut i köket och fortsätta med förberedelserna!

Kram Ann

One Response to Ledig!

  1. Fru Pusselbit skriver:

    Önskar dig en underbart härlig Påskhelg! =) kram

