Skyttepremiär

Har precis kommit hem efter årets första träningsskjutning. Kändes bra men oj vad trött jag är i armen nu. Jag skjuter alltså pistol i kaliber .22 och nu drar säsongen igång på allvar. På tisdag är det serieskjutning i en av de grenar jag brukar skjuta. Egentligen var första tävlingen i tisdags men då var jag på utvecklingssamtal. Ska verkligen försöka att skjuta så mycket som möjligt i år, det blev alldeles för lite förra året. Till sommaren är det dags för SM som i år är i Skövde. Jag ska skjuta banskjutning och jag och Peter ska dessutom vara med som funktionärer.

Vi har vår hemmabana i Borås ca. 2 mil hemifrån men som tur är har vi en skjutbana här där vi bor, bara 5 minuter bort med bil, där vi får lov att träna. Då kan man ju åka iväg och skjuta ett 50-tal skott utan att det tar flera timmar i anspråk.

Kram Ann

Kommentarer inaktiverade.

