Minus 2,2

Nu skulle man kunna tro att det är Håkan i Färjan 2 som talar om hur kallt det är men det är det inte. Det är mitt resultat på vågen efter första veckan med LCHF-diet, dvs. en diet med lite kolhydrater och mer fett. Iofs vet jag att det är mycket vätska såhär i början men det går ju åt rätt håll iaf. Har testat LCHF tidigare och gick då ner en del, som jag sedan gick upp när jag började äta vanligt och fel. LCHF är ju egentligen inte någon viktminskningsdiet utan ett sätt att äta och leva för att må bra. Att man sedan går ner i vikt är mer som en bonus. När det gäller att må bra så känner jag verkligen att jag mår mycket bättre. Har inget direkt sötsug och om jag blir sugen på nåt så räcker det med en lite bit 70% choklad. Jag äter gott, blir mätt och jag mår gott. Kan det bli bättre? Att få ett mindre midjemått är ju inte att förakta heller.

Kram Ann

2 Responses to Minus 2,2

  1. gullan skriver:

    skitbra ju!!
    Hej då från Gullan!

  2. Koola Viola skriver:

    Hoppas allt går bra! Maken och jag körde metoden en sväng (ett år nästan) och jag tappade måånga kilon. Och inte var det speciellt svårt egentligen heller, när väl sockerabstinensen försvunnit.
    Lycka till!

