Ny mixerstav

Eller heter det stavmixer?  Stavmixer fick ungefär dubbelt så många träffar på Google så det är nog så det heter, egentligen.

Hade ju tänkt att köpa en enkel utan en massa extra tillbehör men det blev en ganska fancy schmancy (det där låter mycket bättre än det ser ut i skrift…) med visp och hackburk och hiskeligt många fler watt än min gamla.

mixerstav

Philips HR 1364 heter den och jag köpte den på Elgiganten. Hade först kollat in den på Netonnet, men Elgiganten hade ett lägre pris, om man beställde den på nätet vill säga. I butiken hade den samma pris som som den på Netonnet. Fattar inte varför de har olika priser om man köper via nätet eller kommer dit och handlar. 379.- kostade den iaf och en enkel utan allt extra lullull skulle kostat ca 300.- så det var inget att tveka på. Har redan testat den och gjort majonnäs och jag kan säga att den snurrade på ganska mycket mer än den gamla. Nu ska jag bara försöka röja lite i något skåp för att få plats med tillbehören.

Annars har det varit en ganska lugn dag, jag och Sofia har varit och klippt oss och jag köpte ”Magic hairspray”, ett volymhårspray från L’anza. Mitt platta, helfallande hår fick världens 80-talsburr när frisören höll på som bäst, sedan petade han ner det till en mer normal frilla som passar bättre år 2009. Sofias hår med lite självfall fick värsta Hollywoodsvallet, Victoria Silvstedt skulle bilvit grön av avund. Tyvärr hängde inte volymen i så väldans länge men det var otroligt snyggt när det var nygjort.

Passade även på att shoppa lite till hönsen: spån, snäckskal och fodervete blev det idag, som tack hade de lagt tre ägg, nu börjar det äntligen fyllas på i äggfacken i kylskåpet!

Önskar er en skön tisdagskväll!

Kram Ann

4 Responses to Ny mixerstav

  1. My skriver:

    Hej =)
    Jo jag läser till lärare, kommer arbeta på högstadiet som Sv/So men läser till Idrott och matematik så jag har lite mer att söka på sedan. Har läst i 3 år nu och har 1½ kvar men nu börjar man se slutet iallafall 🙂 Tråkigt att du hoppade av.. inte alls sugen på det igen? kram

  2. Sofia skriver:

    Svar: Jag tänkte väl att det inte stavades så. 😛 Hahahaha. xD

  3. Emma skriver:

    Sv; Tack för din fina omtanke Ann! Jag är på bättringsvägen och kommer till jobbet i morgon. Är tvungen att börja med semestelistan, hade gärna stannat hemma hela veckan för att kurera mig till på fredag. Halsonten vägrar släppa så det gäller att vara tyst i morgon. 🙂

  4. Emma skriver:

    Sv; Ja det är ingen höjdare när man inte mår bra och måste jobba. 😦 Jag måste vara fit for fight tills på fredag och det ser inte så ljust ut just nu, men hålla tummarna kan man göra ändå. 🙂 Ses i morgon!

