Storhandling

Idag blev det handlat en himla massa, både hem och till matlagningen på jobbet i morgon. 5 stora papperskassar fulla, totalt 1700.-, hälften är nog till vårt hem. Hade en lång inköpslista och missade inte en enda grej. Jo, stavmixern missade jag men det var avsiktligt. En av jobbarkompisarna tar med sig sin istället, det är hon som ska vara ansvarig på romsås-stationen så då passar det ju bra att hon har sin egna stavmixer när hon ska göra majonnäsen. Ska kolla runt på nätet efter en bra mixer till ett bra pris, utbudet och priserna på Coop var nog inte de allra bästa.

Jag hade tänkt att jag skulle varit väldigt förutseende och pedagogisk och ordentlig och så och fixat ordning alla recept och instruktioner till i morgon men jag har inte orkat. Vi får ta det som det blir i stället, med muntliga instruktioner, ett recept har jag nedskrivet iaf. Sedan kommer jag att fixa recept till alla som var med och hit till bloggen såklart. Ska fota en del också, får väl berätta att jag har en blogg, annars kanske de undrar varför jag sitter och tar kort på min tallrik.. =)

Tror att vi kommer att få en mysig och rolig kväll tillsammans, det är många som ser fram emot det. Vi startar vid halv fem och då brukar det fortfarande vara en del som jobbar på vissa avdelningar, undrar om de kommer att lockas till köket av dofterna från maten?

Nu ska jag plocka ihop en massa saker som jag ska ha med mig, hoppas jag kommer ihåg allt…

Önskar er en skön natt och en fin kommande tisdag!
Kram Ann

Kommentarer inaktiverade.

