Blåljus och sirener…

När vi åkte hem från svärföräldrarna för en timma sedan ungefär så såg jag blåljus några bilar framför mig på genomfartsleden genom stan. Strax därefter drog två polispiketer och en privatpolisbil med blåljus på taket förbi i en hiskelig fart. Efter en halvminut ungefär kom ett privatare till från en närliggande gata och vid nästa rödljus blåste två polisbilar till förbi i ruskig fart. Ytterligare en privatare kom från en annan gata och några av polisbilarna drog upp på motorvägen åt Göteborgshållet. En av bilarna ställde sig på påfarten, precis som att den väntade på någon eller blockerade vägen, vart de övriga tog vägen vet jag inte. Måste varit något stort i farten med 5 vanliga polisbilar och 3 privatbilar. Har kollat lokaltidningen på nätet men där står det ingenting. Kanske det tar ett tag innan det kommer ut om det nu var något allvarligt som hände. Kanske bara var falskt alarm. Detta var iaf första gången jag såg privatpolisbilar med blåljus på taket, live alltså. Har bara sett det på film tidigare.

Dagen annars började med simskola, därefter hem för lite jobb med Konsums flygblad och vid ett-tiden åkte vi till stan för att fira svärfar. Han fick en flaska whiskey och presentkort på Qlean biltvätt, en sån där biltvätt med tunnelsystem. Födelsedagsmiddagen blev på intilliggande kinesiska restaurangen och jag åt ”tle små lättel”, smakade helt ok, ingen sensation direkt men mätt blev man ju. Därefter blev det kaffe och tårta hemma hos svärföräldrarna och en massa prat hela kvällen lång. Någon melodifestival blev det inte och jag klarade väl mig bra utan den. Har läst om resultatet nu på nätet iaf.

Nu ska jag göra klart det sista på flygbladet och sedan blir det sängen. Son och sambo somnade i bilen på väg hem men som tur var behövde jag bara bära in den mindre av de båda.

Gonattkram!
Ann

Kommentarer inaktiverade.

