Deppigt…

Inte här inte!! Men jag märker av att det är lite deppigt, uppgivet och nedstämt bland flera av de bloggare jag brukar läsa. Det är ju verkligen en jobbig tid nu med oroligheter både när det gäller ekonomi och arbete. Det händer så mycket fruktansvärda saker runtom i världen och våren verkar ha gett upp och vintern gör åter sitt intåg. Det är ju inte konstigt att man då blir lite deppig och nedstämd. Eller kan det vara som så att när någon börjar skriva om sitt elände så ”vågar” andra göra det också? Kan man bli så påverkad av andra bloggare? Vi blir ju med all säkerhet påverkade när vi läser om olika inredningstips, mode och recept så rimligtvis borde vi även bli påverkade av andra bloggares sinnestämningar.

Jag tänkte på en liknande sak för ungefär en månad sedan och tänkte faktiskt skriva om det då men det blev inte så av någon outgrundlig anledning. Det jag tänkte på då var att jättemånga skrev om sina drömmar. Det var allt ifrån stora modebloggare till ”vanliga” småbarnsmammor som skrev och berättade om vad de drömt om, den ena drömmen var tokigare än den andra. Jag funderade då på om alla drömde extra mycket just under den perioden Kunde det ha något med den rådande ekonomiska krisen att göra. En orolighet som bearbetades under sömnen. Eller var det helt enkelt som så att man blev påverkad av vad andra skrev?

Dröm sött!
Kram Ann

Kommentarer inaktiverade.

