Anna Mannheimer

annamannheimerI morgon ska jag på föreläsning hålld av Anna Mannheimer. Det är min fackförening Unionen som bjuder medlemmarna på en förhoppningsvis trevlig kväll. Har länge beundrat Anna och det ska bli kul att se henne live igen. Det var några år sedan sist och då i ett helt annat sammanhang. Jag var väldigt aktiv på chatten som tillhörde programmet Rally när det sändes på fredagarna för ca 10 år sedan och när de hade livesändning gåendes från Radiohuset i Göteborg till Liseberg för att ha en konsert så var jag med och gick med hela vägen. Det var kanonroligt och jag pratade en del med Anna! Vi var ett gäng chattare från hela landet som träffades ett antal gånger och festade. En hel helg i en sportstuga med en massa nya människor var verkligen en upplevelse. Så mycket snack om Rally brukade det faktiskt inte bli och jag tror tom att Rally hade slutat sändas när vi hade den sista festen.

I inbjudan beskrivs föreläsningen såhär: Med glimten i ögat, mycket humor och självdistans berättar Anna om mediernas ”glamorösa” värld och om hur lätt det är att ramla ner i träsken. Under temat Varning för träsken delar Anna med sig av sina egna erfarenheter samt om med- och motgångar på karriärstegen.

Låter helt klart, spännande, intressant och underhållande!

Nu luktar det gott från köket, en Potatis- och köttfärsfrestelse står i ugnen och är snart klar för servering. Ska strax bege mig till köket och fixa lite sallad samt dukning.

Önskar er en skön måndagskväll!
Kram Ann

2 Responses to Anna Mannheimer

  1. Emma skriver:

    Sv; Hej! Vad roligt att du hittade mig! Här är det mesta bra! Själv?

  2. Emma skriver:

    SV; Tack så mycket! 🙂 Det är nog bra om du får tag på Chatarina! Ont i rygg och nacke är inte att leka med..

    Du har rätt!

