Skön lördag

Ingen sovmorgon idag utan det var uppe med tuppen som gällde och här hemma är det verkligen en, eller flera tuppar som sätter igång att gala varje morgon. Som tur är så har de inte så gälla galningar så det är ingen risk att man väcks om de börjar tidigt. Det var alltså dags för simskola för Jonathan så efter lite frukost för hans del (jag brukar äta en macka i simhalles cafeteria) så åkte jag, han och Sofia till badhuset. Vi kom iväg i god tid och behövde inte stressa, skönt! Under tiden simskolan pågick fikade och pratade jag och Sofia, mysigt. Fick även reda på att sista simskoletillfället är den 4/4, skriver det här så kommer jag ihåg det när det närmar sig.

Efter simningen åkte vi till min mamma och fikade och jag klippte henne, det blev jättebra och hon blev så nöjd så. Vi passade på att lösa Melodikrysset under tiden jag klippte och vi fixade hela krysset! Kommer ihåg när jag bodde hemma, då brukade vi sitta på lördagsförmiddagarna och lösa krysset ihop. Det går så mycket enklare när man är flera generationer som löser det tillsammans. Idag var vi tre generationer, det är perfekt. Mamma berättade att i min mosters familj har de som tradition att varje lördag lösa Melodikrysset och äta frulost ihop, även sedan mina kusiner flyttat hemifrån och fått egna familjer. Låter som en underbar tradition! Men jag måste få säga att krysset är lite väl enkelt, flera svar kunde vi innan låten hade spelats och ännu fler kunde vi bara genom att höra frågan, eller också är det bara för att vi är så smarta! =)

I kväll är det andra chansen i Melodifestivalen och om en vecka är det dags för final. Jag tycker att det är otroligt många bra låtar i år. Antingen är det för att det är många bra låtar eller också är det för att man redan har hört de flesta låtarna så många gånger på radion. Många låtar blir ju bättre och bättre ju fler gånger man hör dem. Kan inte säga att jag har någon favorit faktiskt, det är för många som är bra. Vi får väl se efter andra chansen nu om det är någon som tilltalar mig mer än någon annan.

Jag har börjat handarbeta igen! Äntligen! Skrev ju för ett tag sedan om att jag så gärna ville börja med något handarbete igen och för några dagar sedan plockade jag fram min duk som jag håller på att sticka. Hittade direkt vart i mönstret jag befann mig och har stickat några timmar sedan dess. Tror att det blir några varv till lite senare i kväll, det är ruskigt roligt. Ska försöka ta någon bild på min sticke men jag vet inte om man får ut så mycket av det, duken stickas nämligen på rundsticka och nu ser det mest ut som en mössa eller en väska som Jonathan så mycket riktigt påpekade igår. Måste kolla om jag har mer garn också eller om jag måste åka och köpa mer. Det gäller ju att man får samma tjocklek på garnet då… Kommer ihåg att jag stickade ett par spetsstrumpor när jag var i övre tonåren och jag använde dem också väldigt flitigt. Tycker det är roligt att handarbetandet har fått ett uppsving igen.

Önskar er en skön lördag!

Krm Ann

One Response to Skön lördag

  1. Koola Viola skriver:

    Everest, tuppen hos mig, har ett enormt gal ända från tårna. Jag har aldrig störts av honom på morgonen, men äldsta tonårsdottern gör det däremot. Hon tycker verkligen om honom. Inte.
    *skrattar*

