Känner mig utvecklad

Idag hade jag utvecklingssamtal med min chef. Har ju inte haft något sådant samtal innan så det blev ganska mycket pratat, nästa gång behöver man ju inte gå igenom allt som vi gjorde idag. Hon frågade mig ganska mycket, om hur jag trivs och hur jag tycker att det fungerar. Hur det fungerar med arbetstiderna och mina nya arbetsuppgifter. Jag har tagit över en del grejer, bl a kontering av fakturor, då en tjänst på ekonomiavdelningen försvunnit pga uppsägning. Jag tycker ju bara att det är roligt att lära mig nya saker och hoppas naturligtvis att det även kan ge lite utdelning vid kommande löneförhandling.

Jag fick lite påökt av mitt ego iaf genom min chefs positiva ordalag om mig som person och det arbete jag utför. Dessutom berättade hon att när jag sökte jobbet (för nästan exakt ett år sedan) så var min ansökan den första hon handplockade ur högen av sökanden och bara genom att läsa den så tyckte hon att det kändes helt rätt. Måste kännas skönt för henne, och för de andra som var med och beslutade om anställningen, att de hade rätt när de valde mig! För mig känns det helrätt iaf!

Fick även frågan om jag hade några drömmar gällande mitt jobb och hur jag ser på framtiden. Och drömmar det har jag ju, sedan om de går att förverkliga någon gång det är en annan sak. Jag drömmer om att vi i stället för att köpa färdiga frallor som vi förvarar i frysen och tinar upp varje dag ska köpa en varmluftsugn och baka frallor, bake-off alltså, varje morgon. Dessutom drömmer jag om en totalrenovering av kök och matsal och att vi ska laga maten själva i stället för att köpa den färdiglagad. Min första dröm fick jag gensvar på direkt och jag har nu tillåtelse att kolla runt lite efter priser på ugnar. Min andra dröm är inte realistisk i dagsläget med varsel, nedskärningar och besparingar, men drömma kan man ju alltid.

Önskar er en skön onsdagskväll!
Kram Ann

Följ min blogg med bloglovin

One Response to Känner mig utvecklad

  1. Fru Pusselbit skriver:

    Vad skönt att ni trivs med varandra på jobbet, det är verkligen guld värt!

    Ha det så gott idag! =) kram

