Sju sorters kakor

I morgon är det min tur att ta med mig något att bjuda på till vårt tjejfika som vi har på jobbet. Det var ganska länge sedan jag bakade småkakor så jag tänkte att jag skulle bjuda på sju sorters kakor. För en timma sedan blev jag klar med mina småkakor, med betoning på små! Alla kakor är i lagom munsbitar så att man kan äta utav alla sju sorterna utan att få dåligt samvete. Ack så pilligt men oj vad kul det var att göra dem, goda blev de dessutom.

kakor

Jag bakade: Chokladbröd, strass, mördegskaka med mandel, gaffelkakor, kolakakor (sirapskakor), hallongrottor och schackrutor. På bilden ser kakorna ut att vara i normalstorlek men för att få en uppfattning om hur små de är så kan jag säga att hallongrottans form är en knäckform. Pilligt var ordet! Tänkte lägga ut lite kakrecept till helgen.

I morgon efter jobbet blir det muffinsbak, normalstora sådana dock, kanske lite större än vanligt iofs. Storesonen Oscar ska ordna disco med sin klass och jag har lovat att baka och ska dessutom vakta några timmar.

Önskar er en skön torsdagskväll och en fin fredag!
Kram Ann

2 Responses to Sju sorters kakor

  1. Gullan skriver:

    du är så himla duktig!
    och jag som bantar… annars hade jag ätit minst två av varje!
    Hej då från Gullan!

    • annsann skriver:

      Tack ska du ha Gullan! Fördelen med att de är så små är att man faktiskt kan ta en eller två även om man bantar, kanske inte två av varje iofs.. =)

