Dagens outfit?

Det där med kläder är ett mysterium för mig, visst man behöver ha kläder på sig varje dag men måste man ha en massa dyra märkeskläder? Jag skulle aldrig ge en massa hundralappar extra för ett plagg bara för att det är av ett visst sorts märke. Varken till mig själv, sambon eller barnen. När jag köper kläder så köper jag kläder som inte är för dyra, är praktiska, snygga, passar till övriga kläder i garderoben och framförallt är bekväma. Jag köper inte kläder ofta, inte till mig själv iaf. och jag använder mina kläder tills de i princip går sönder. Jag har t-shirtar och toppar som jag har haft i över 10 år och så länge de är hela och inte är helt urtvättade så tycker jag faktiskt att man kan använda dem. På jobbet har jag arbetskläder och det är jag tacksam för, då behöver jag inte fundera på vad jag ska ha på mig under dagen. Jag har aldrig haft nåt direkt klädintresse. Tyckte om att rita kläder när jag var yngre och jag sydde en hel del till mig själv när jag var runt 20 år. Det var allt från byxor och midjrekorta kavajer med axelvaddar till klänningar och en vintervit lång yllerock, men det hade nog mer med mitt intresse för skapande att göra än något intresse för kläderna i sig.

Jag har funderat på det där med modebloggare kontra matbloggare. Modebloggare som lägger ut bilder på dagens outfit fixar nog till sig en hel del innan de tar kort och likadant gör ju faktiskt jag när jag tar kort på mat jag har lagat. Jag lägger upp det lite snyggare än annars, garnerar lite extra och torkar bort sås som hamnat på tallrikskanten.

Jag undrar om modebloggare har dåliga kläddagar precis som jag har dåliga matdagar? Ni vet de där dagarna när man absolut inte orkar lägga ner mer tid på matlagningen än vad som behövs. De där dagarna när man skivar falukorv och steker, kokar snabbmakaroner och hackar upp lite gurka för att få lite grönt på tallriken. De dagarna kanske man inte vill dela med sig direkt?

Vill ni veta dagens oufit då? Någon bild tänker jag inte bjuda på ni får försöka att föreställa er hur det kan se ut:

Byxor: Svarta från Ellos
Top: Vit basic från Lager 157
Kofta: Svart halvlång tunnstickad från ICA Maxi
Kängor: Inköpta förrförra året på Coop

Den dåliga matdagen då? Överbliven kokt potatis som stektes och stekt fläsk som värmdes, några skivor gurka och några klyftor tomater. Bild?? Näää! Gott?? Jaaaa!

Kram Ann

2 Responses to Dagens outfit?

  1. Bina skriver:

    Haha… du har en poäng – även om jag tycker att kläder är väldigt roligt och lägger ner en del på det.

  2. Camilla skriver:

    Hej!
    Hittade hit från Salt & peppar. Lånar med mig receptet på Festfisken!
    //Camilla i Motala

