Matlagning på hög nivå

Om lite mindre än en månad, nämligen den 17 mars, ska vi ”tjänstekvinnor” på jobbet träffas i mitt kök (på jobbet) och laga och äta en trerätters middag. Träffen kallas för ”Matlagning på hög nivå” och är en lite ordvits som har med företagsnamnet att göra, mer än så säger jag inte. Det är jag som har dragit igång denna grej och om alla kan komma så blir vi 15 stycken. Menyn för kvällen kommer att se ut som följer:

Förrätt: Italienska delikatesser i ljuvlig förening (caprese (mozarella, tomat,basilika & olivolja) kallrökt skinka, salami och något mer samt nygräddat ciabattabröd)
Varmrätt: Laxrosor med pressad potatis, romsås och kokta grönsaker
Dessert: Vit chokladmousse med färska frukter
Till detta kommer det att serveras vin för den som vill ha, hoppas att jag kan fixa skjuts…

Jag kommer att vara arbetsledare och leka Gordon Ramsey och svära och skrika på tjejerna om de gör fel =) Nä, det kommer nog att bli mycket skratt och kramar i mitt kök.

Naturligtvis kommer jag att lägga upp bilder och recept när kvällen är över.

Förhoppningsvis kan detta bli en återkommande grej, vi får se om det blir så lyckat som jag hoppas och att alla vill göra om det. Jag har redan börjat fundera på nästa meny… Vi har ju bara tillgång till en vanlig köksspis så lite begränsningar finns det ju för vad man kan laga för gott. Som tur är har vi även värmeskåp som vi får maten i i vanliga fall och där tänkte jag att vi ska ställa in allt varmt så snart det är färdiglagat. Sedan kan vi sitta och äta förrätten och dricka rödvin i lugn och ro innan det är dags för varmrätten.

Önskar er en skön torsdag!
Kram Ann

ps. Ser att en massa läsare har hittat hit från Kryddburken. Önskar er hjärtligt välkomna och hoppas att ni hittar något matnyttigt här hos mig!

One Response to Matlagning på hög nivå

  1. Jennie/Kalasgott skriver:

    Laxrosorna, har du möjligtvis ett recept/bild på dom? Låter så gott och framförallt spännande!

