Uppe med tuppen

Idag var det åter dags för simskolan. Ingen sovmorgon här inte. Vi släpade oss upp, åt lite frukost, sambon startade bilen för att den inte skulle vara helt iskall och så bar det iväg. För en gångs skull var vi faktiskt där i god tid och ramlade inte in mitt i uppropet som vi brukar. Efter hejdå till mamma tränade Jonathan bentag på golvet. Något han inte tycker om för det gör så ont i benen när de skrapar mot det knottriga klinkersgolvet. Kikade in på honom när jag hade kommit ut i kafeterian och han simmade riktigt bra med dyna runt magen och i händerna. Han kom iaf framåt!

I duschen efter simningen höll jag på att bli galen. Det finns tre handduschar och med en son som inte gillar vatten i ögonen så måste man ju ha en sådan. Det fanns en ledig och det var ju såklart den allra sämsta. Vattnet sprutar bakåt där handtaget sitter fast i slangen, snacka om att de full påklädda mammabenen blir alldeles blöta. Dessutom är själva spridaren halvt igenkalkad och det kommer inga strålar, bara stora blaffiga vattenkaskader. När vi var ute ur omklädningsrummet gick jag till kassan och sa till personlaen att det nog är dags att byta slang och munstycke. Man blir ju alldeles blöt sa jag. Ja, det är ju det som är meningen svarade människan i kassan. Ehhhh… jovisst, den som duschar och inte har några kläder på sig ska ju bli blöt men det är inte lika roligt att den bredvid blir helt plaskblöt. Får väl se om det har hänt något till nästa vecka. En ny slang och handtag kostar ju inte mer än max 200.- det tror jag nog att kommunen har råd med.

Nu ska jag bege mig till köket och ”slänga” ihop en smörgåstårta. Tänkte att vi skulle mumsa på den till melodifestivalen ikväll. Återkommer med recept och bilder!

Ha en skön lördag!

Kram Ann

One Response to Uppe med tuppen

  1. Per skriver:

    Att du inte passade på att ta en kldädusch då du ändå höll på, sen går ut ut o tar ett bad med om det var sonen….

    Sen då ni går hem går du förbi kassan och säger att eftersom du vart så blöt då du skulle duscha sonen så tyckte du det var lika bra att ta ett klädbad innan du går hem.

    Kommentera gärna mig….Klädsim är sketsköj /Kille 24

