Jag vill handarbeta!!

Har en otrolig längtan efter att skapa med garn inblandat på något sätt. Vill köpa ett broderi, ett virkeri eller ett stickeri eller vad som helst bara det är garn inblandat. Men så vaknar jag upp och tänker att jag egentligen inte har råd och att jag har minst fem handarbeten som inte är klara ännu Ett av dem, ett underbart yttepyttepilligt danskt korsstygnsbroderi på linneväv med Carl Larsson-motiv köpte jag när min stora dotter föddes för drygt 15 år sedan… Någon gång ska jag göra klart det, det har jag bestämt mig för. Har även en underbar rundstickad duk som hänger på sin rundsticka likt en chic handväska i påsmodell. Den ska också bli klar någon gång. Har hittat mönstret nu igen iaf. Samma sak är det med duken i engelskt broder i med hålsöm, i vitt på vitt, den stora sommarduken på naturfärgad bomull i efterstygn. Sen var det ju det där med fållningen av den fina julduken som är färdigbroderad. Skulle nog tro att det finns något mer broderi som ligger och väntar, med granna färger och underbart mönster. Jag har faktiskt handarbetat en del under tiden som dessa har legat till sig och vissa har fått komma fram ur gömmorna lite då och då. Ska rota lite nån dag och se om alla fortfarande är kompletta, har ju hunnit flytta ett antal gånger sedan de påbörjades.

Ha en skön tisdagskväll!
Kram Ann

Kommentarer inaktiverade.

