Hej mitt vinterland!

Ett fint snötäcke ligger över vår natur. Jag är ingen större fan av vinter och snölekar så jag håller mig inomhus så mycket jag kan. Var dock ute en bra stund och städade hos hönorna, fattar in att de kan skita så mycket! Hoppas nu att de visar sin uppskattning och sätter igång med äggläggning igen. Det har varit stiljte på den fronten de senaste två veckorna.

Storesonen kom hem innan efter två nätter hos grannkompisen och nyss åkte han iväg till sin pappa för att vara där till på fredag, det är ju sportlov nu. Har knappt sett honom på hela helgen. Dottern åkte till farmor och farfar igår men ska nog komma hem idag nån gång. Annars har helgen varit lugn, Jonathan har byggt kojor mest hela tiden så vårt vardagsrum är sin inte riktigt likt.

Tänkte bjuda på en bild på sötkatten Tudde, här är han ungefär ett halvår…
tudde

Önskar er alla en fortsatt skön söndag!
Kram Ann

One Response to Hej mitt vinterland!

  1. Koola Viola skriver:

    Hu vilken söt-katt 🙂 Mina är bara enfärgade. Grå och svart. Men en liiten ytte-pytte-snutt vitt som nästan inte syns. Och katterna själva syns inte alls om det är mörkt ute. Och man råkar stänga in dem i hönshuset av misstag. *ups*

