Fredag!!!!

Äntligen! Fredagen är här! Bakade 60 wienerbröd på jobbet idag (bake-off alltså) till en som skulle sluta, inte varslad faktiskt fast det har varit en massa sådant i veckan. Han har nytt jobb och har själv sagt upp sig. Om man bara har en vanlig ugn som inte har varmluft så tar det ungefär 2 timmar att baka 60 wienerbröd. Som tur är sköter de sig själva man behöver bara lägga upp dem på plåtar och skjuta in i ugnen och hålla koll på tiden så wienerbröden bakades under tiden som jag förberedde och serverade frukost. Snacka om att alla kom sniffandes in i köket lockade av de underbara dofterna från nygräddade wienerbröd.

Efter jobbet tog jag en tur till stan och köpte en fläkt till Peters dator och lite småsaker på Rusta dessutom tog jag en sväng till Coop och köpte billig benfri kotlett. Kotletten ska bli till kebab i kväll till Let’s Dance, skiftade på min planering av mat för fredagen och lördaen.

Egentligen skulle lillkillen till simskolan i morgon bitti men han har varit sjuk hela veckan och är fortfarande väldigt snuvig så vi stannar nog hemma i morgon vilket innebär sovmorgon för min del!!! Jippie!! Stora barnen är hemma i helgen men storesonen ska till en grannkompis och sova över och spela dator hela helgen.

Önskar er en skön fredagskväll!
Kram Ann

One Response to Fredag!!!!

  1. Tezz skriver:

    Åh vad gott med wienerbröd! Nästan så att man skulle ställa sig o baka inför melodifestivalen men frågan är om man hinner mitt i all packning…

