Snart helg!!!

Så skönt att helgen snart är här, jag känner mig helt slut och behöver verkligen koppla av. Vet att jag sover alldeles för lite på vardagsnätterna men det är så mycket man vill hinna med på den vakna lediga tiden man har. Sitter kanske lite väl mycket vid datorn men när man som jag har ett såpass rörligt arbete där jag sitter ner i kanske 15-20 minuter totalt under en arbetsdag så är det otroligt skönt att sitta någon eller några timmar framför skärmen och läsa och fixa lite. Det är inte bara nöjessurfande, det är en del jobb också samt släktforskningen men den har jag hållit mig ifrån ett par dagar nu.

På jobbet står radion på under hela dagen, Rix FM är kanalen som jag har rattat in och jag har en radio i grovköket där jag diskar och plockar fram maten och en radio i köket som är ut mot matsalen. Den som är ut mot matsalen har jag inte på under frukost och lunch utan bara när jag är där själv och arbetar. För någon dag sedan slog det mig att varje dag så spelas Nordmans låt ”I lågornas sken”, vad är på gång egentligen? Är det bara för att Melodifestivalen startar på lördag? Iofs ska inte Nordman vara med i år men förra året var de ju med. Eller är det för att Nordman snart ska släppa en ny platts? Får nog googla lite… Tillbaka från googlandet, de jobbar i studion nu med låtar till en ny platta som släpps i april nån gång. Ska jag behöva lyssna på den där låten varje dag fram till dess?

När det gäller recept och sånt så har vi inte ätit något speciellt receptvänligt denna veckan. Så här har veckans mat sett ut hittills: Måndag – Stekt baconlindad wienerkorv med pommes strips. Baconet ser till att wienerkorven inte spricker vid stekning vilket annars är lätt hänt. Tisdag – Pastagratäng med pasta penna, bacontärningar, purjolök och ostsås. Till mig själv gjorde jag tonfisksallad med keso eftersom jag inte äter pasta. Onsdag – Stekt benfri kotlett med kokt potatis och champinjonsås. Torsdag – Pannkakor och plättar med sylt till kidsen, till mig la jag strimlad skinka och riven ost på en fjärdedel av pannkakan, vek ihop två gånger och stekte dem sedan i stekpannan en stund. Smaskens värre! I morgon fredag blir det nog nån fin bit av älg eller rådjur, får kolla vad som finns i frysen. Ugnsrostad rotsaker och bearnaisesås kommer nog att passa bra till. På lördag blir det hemgjord kebab på fläskkotlett i pitabröd och på söndag blir det nog vild stroganoff, dvs. stroganoff gjord på älg- och rådjurskött. Kanske detta kunde inspirera någon? Om ni har idétorka när det gäller vilken mat som ska serveras så kan jag tipsa om att surfa in på någon sida där det finns veckomenyer från lunchrestauranger. Kanonbra inspiration, sedan är det bara att googla recept om det behövs.

Önskar er en skön torsdagskväll!
Kram Ann

Kommentarer inaktiverade.

