Lite kaffe på maten…

Nu har jag druckit upp mitt kaffe efter maten (återkommer till maten) och känner mig nöjd och belåten. Det blir mycket kaffe på helgerna, och vardagarna också för den delen. Vi kokar vårt kaffe, det blir så mycket godare. Det är bara när vi har mycket gäster som vi saknar en bryggare men det brukar funka iaf. Så till maten då, det blev grillad älg-entrecôte med klyftpotatis och potatisgaller (kan inte komma på vad de heter och orkar inte gå ut i köket och kolla på förpackningen som ligger i soppåsen…), vitlökssås gjord på hemgjord majonnäs och crème fraiche samt stekta färska champinjoner och sallad. Mums!!! Anledningen till att det blev två potatissorter är att jag hade lite av varje och passade på att rensa lite, det blir lätt slattar över av sånt där tycker jag.

Ser det gott ut?
sondagsmiddag090125

De stora barnen har kommit hem från sin pappa och killarna leker krig i hallen, ett täcke har hängts upp framför halva trappöppningen och där bakom tar de skydd och kikar upp emellanåt för att skjuta någon fiende. Oscar gick omkring och åt på ett äpple strax innan de började leka och då sa Jontathan: ”Jag vet! Oscars äpple kan vara en frukt i leken!” Så sant, så sant… Det är så härligt när de leker tillsammans utan att det blir något bråk, de har en förmåga att reta gallfeber på varandra emellanåt men än så länge är det lugnt iaf.

Ha en skön söndagskväll! Nu ska jag sortera tvätt!
Kram Ann

Kommentarer inaktiverade.

