IQ & släktforskning

Hittade en länk till ett IQ-test på Gabbiz sida och eftersom hon tyckte att det var ett bra test så var jag ju tvungen att testa också och här kommer mitt resultat:

l153

Känner mig helnöjd då testet var på engelska och jag känner mig inte så säker på just engelska språket. Klicka på mitt resultat om du vill komma till testet.

I går släktforskade jag en del på min sambos sida. Släktforskade på min sida när jag gick i trean på gymnasiet, gjorde det som ett specialarbete i svenskan. Därefter tog min bror över det och blev helt släktforskartokig, han har kommit väldigt långt på några håll i släktträdet och är numera aktiv inom forskarföreningen här och hjälper andra och så.

Iaf så satte jag mig igår med Sveriges dödbok 1947-2006, Sveriges befolkning 1900, 1970 och 1980 samt sidan http://www.slaktdata.org/ (ibland blir det nästan otrevligt utan prickar över bokstäverna…) och jag hittade faktiskt en hel del. Tyvärr finns inte alla församlingar med på Släktdata ännu så det blev stopp på några grenar men det jag hittade var kul. Tror att sambons päron kommer att bli glada, allra helst hans pappa för det är där jag har kommit längst och det är han som har vetat minst om sin släkt. Släktforskning är vansinnigt kul och när man väl har börjat så är det svårt att sluta.

Kan berätta att det blev en vinst på V75 igår också! Hela 13 kronor!! Jippie!!! =)

Ha en skön söndag!
Kram Ann

Kommentarer inaktiverade.

