Att prenumerera eller inte…

Jag har nån gång funderat på om jag ska börja prenumerera på mina favoritbloggar men kommit fram till att jag hellre vill ha dem där jag har dem idag, i Mina favoriter, utom några stycken som ännu inte har hamnat där utan ligger kvar i adressfältet. Om jag prenumererade på bloggar skulle jag nog bli stressad, så fort det kom ett mail så skulle jag känna mig tvungen att läsa det. Nu när de ligger i favoriterna så kan jag ju välja själv när jag vill läsa, det passa mig alldeles utmärkt. Sen finns det säkert nåt annat sätt att göra, att man lägger in alla favoriter på nån sida typ där man kan gå in och kolla och där det dyker upp nytt när det är någon som uppdaterat.

Det jag funderade på när det gäller prenumerationer som kommer till mail är om man får ett nytt mail även när en bloggare uppdaterar ett redan skrivet inlägg… jag brukar nämligen upptäcka småsaker när jag väl har publicerat mina inlägg och uppdaterar ganska friskt ibland.

Äntligen är det fredag!!! Skönt!! Veckorna går otroligt fort just nu, det är svårt att hänga med riktigt känner jag. Vi har inget inplanerat i helgen mer än att jag ska försöka ta tag i all den rena tvätten som behöver sorteras, vikas och delas ut till familjens medlemmar. Sen blir det säkert några maskiner smutsig tvätt som ska tvättas också. Jag ska dessutom försöka få tid att inventera stora och lilla fryset samt skafferiet. Måste ha bättre koll på vad vi har hemma egentligen och försöka fixa ihop lite tänkbara maträtter på det vi har. Ska skriva en lista på vad som finns i vårt stora frys i källaren så kanske det blir lättare att förbereda dagen innan vad det ska bli för mat. Ska köpa en hel del konserver och torrvaror också och bunkra upp med. Willys brukar ha bra priser på sånt där, blir nog en tur dit.

Önskar er alla en skön fredagskväll!
Kram Ann

ps. Detta skrev jag igår kväll men innan jag hann publicera det så dog vårt nät…

2 Responses to Att prenumerera eller inte…

  1. Fru Pusselbit skriver:

    Jag inventerade kyl, frys och skafferi innan jul, men det börjar bli dags för det igen…

    Ha en fortsatt trevlig fredagskväll du också! =)

  2. Grodis skriver:

    Min make tycker jag ska göra något sånt för ajg har SÅ många bloggar som jag följer. Men jag skulle nog också känna mig stressad och det är så att jag inte läser alla varje dag. Det skulle jag inte hinna med helt enkelt…
    Men din är en stor favorit och jag ska skärpa till mig och skriva lite kommentarer också för det vet jag är supertrevligt att få! 😀

    KRAM

