Andlig hårklippning & award!

Idag har jag varit och blivit av med mina slitna hårtoppar och fått ett härligt hår igen. Flyttade fram min klippning en månad så det var tre månader sedan jag klippte mig, den månaden har verkligen märkts. Tänk då för en hel del år sedan när jag klippte mig en gång i halvåret… ujujuj…

Nu till det andliga. Hade med mig en bild på vårt hus så när jag var färdigklippt så tittade Ulf på bilden en liten stund, pekade på en del av huset och sa att han fick känlsan av att det var mest aktivitet just där. Det var trappan upp till andra våning han pekade på och det springs ju en del i den trappan men det var ju såklart andlig aktivitet han menade. En gång har sambon och hans pappa hört fotsteg uppför trappan, när det bara var de två och Jonathan hemma och Jonathan satt i TV-rummet…

Under tiden som Ulf tvättade Sofias hår frågade han om vi hade haft problem med grunden typ sprickor eller liknande, jomenvisst, för två år sedan grävde sambon upp runt halva huset och lagade och satte matta. Vidare undrade han om vi hade tänkt byta takpannor. Jag sa att vi hade funderat på det under senaste året. Han sa då att vi inte skulle köpa pannorna i Sverige iaf. Han frågade om vi kollat på internet efter pannor, jag svarade nej och då sa han att det var där vi skulle söka, då skulle vi hitta de pannorna vi ville ha till ett bra pris. Sedan fick han bilden av en ankdamm och mycket riktigt, en damm grävdes i somras, inte för att det är några ankor i den men likväl är det en damm. Tycker att sånt här är så kul!!!

Han kommer att börja med gruppträffar snart där man kan komma ett gäng på 5-10 stycken för att få kontakt med personer på andra sidan. Ska kolla om jag dra ihop ett gäng, vore riktigt kul och spännande!

Idag fick jag min första award!

kreativ_blogger_award113

Ett stort TACK! till Fru Pusselbit, kvinnan med de vackra naturbilderna

Denna award ges till kreativa bloggar och jag vill ge den till:

Grodan – Pysslar, trixar och fixar och får ihop allt så bra
Bina – Stilfullt och rent med känsla för nytt och gammalt i skön kombination

Nu ska jag krypa ner i sängen jämte min sovande lille son, han vaknade för en timma sedan efter en mardröm och var nästan okontaktbar i fem minuter innan han somnade om igen. Kudden var alldeles våt av svett…

Hoppas att ni alla får en skön onsdag!
Kram Ann

2 Responses to Andlig hårklippning & award!

  1. Marie skriver:

    TACK, TACK, TACK snälla du!
    Nu blev jag glad! 😀 Känner mig inte kreativ alls, men blir då extra glad när någon tycker att jag faktiskt är det. Nu ska jag ta med mig denna award (för en gångs skull…) och utse några i min blogg också.

    KRAM!

    PS. Vet inte vart du bor, men de där gruppträffarna låter hur spännande som helst! DS.

    • annsann skriver:

      Marie: Tycker verkligen att du förtjänar en sådan award! Jag bor i Borås så det är ju en ganska bra bit från dig. Om du är här i trakterna nån gång så måste du absolut höra av dig, så kanske det skulle kunna bli en träff, om det nu blir en andlig sådan eller bara en fika.. =) Kram!!

