Försvinnande tankar…

Varför försvinner alla bra tankar och idéer som dyker upp under dagen så snart man sätter sig framför datorn och ska skriva? Nu händer ju inte detta varje dag som tur är men när det händer så är det väldigt frustrerade.

Nyss försökte jag muntra upp min stackars arbetslöse sambo med att sjunga ”You are my sunshine” och jag tror nog att det fungerade för hans leende blev större och större ju mer jag sjöng. Han såg helt klart gladare ut efteråt men det hjälper ju bara för stunden, han är fortfarande arbetslös. Att IF Metall sedan strulade till det och missade att anmäla honom till A-kassan när han gick ur facket i slutet av året så att hans a-kassa blir försenad är ju inget som gör någon gladare direkt. Ingen som känner till nåt ställe som behöver en kanonduktig svetsare, eller en vaktmästare, alltiallo eller vad som helst? Bara det är i Boråsområdet. Maila isf.

Annars har väl denna dagen varit sådär, bättre dagar har jag haft. I morgon ska jag och Sofia till vår frisör Ulf och klippa oss, det ska bli skönt att bli av med de allt för slitna topparna och bara bli ompysslad. Det bästa med Ulf (förutom att han klipper bra och är väldigt trevlig) är att han också håller på med healing och kontakter med andra sidan så man mår alltid extra bra när man går därifrån inte bara för att håret är bra, själen och kroppen känns också bra. I morgon ska jag ta med mig ett kort på vårt hus, förra gången vi var där berättade han en massa om saker som sker i vårt hus, och många grejer stämde. Han berättade också en del om personer som bott i huset men tyvärr har jag ingen förteckning över vilka som bott här. Den gången hade han ingen bild eller något föremål att gå på, antar att han tog det genom mig på nåt sätt. En annan gång frågade jag honom vem det är som sitter och trycker mig i ryggen när jag kör bil, och kanske kör lite för fort, jominsann, det var min mormor det och han hade ganska mycket att berätta om henne, som stämde. Ytterligare en annan gång gjorde han en analys av min gamla arbetsplats och det han sa då var nästan skrämmande likt verkligheten. Ska bli spännande att komma dit i morgon. Jag tror på sånt här, andar och kontakter med andra sidan, helt klart!

Sedärja, det blev ju ett inlägg till slut och jag som inte hade tänkt att blogga alls idag, häpp!

Gonattkram!
Ann

Kommentarer inaktiverade.

