Slö lördag eller slölördag?

En del ord ser heltokiga ut när man skriver ihop dem men man kan ju faktiskt skriva både och i detta fallet. Har inte gjort många knop idag, slösurfat, kollat på TV, enda vettiga som blivit gjort än sålänge idag var en rejäl röjning i köket och diskning av kastruller och större grejer som vi inte brukar köra i diskmaskinen. Handdiskning av såna grejer är bland det tråkigaste jag vet. Matlagning blir det lite senare också det kan väl räknas som en vettig sak. Tänkte köra kinesiskt idag med friterad kyckling och fläskkött, ris, sötsur sås och jordnötssås. Till efterrätt blir det friterad banan och glass. Om jag hade gjort vårrullar till förrätt så hade det blivit en komplett kinakrogsmiddag.

I går kväll åt vi Gambas al ajillo, dvs. räkor i vitlök. Så underbart gott. Har letat efter ett bra recept och tror att jag har hittat ett nu, glömde dock att köpa färsk chili så det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, tog dessutom i för lite vitlök. ska snart göra räkorna igen och kommer då att lägga ut recept och bilder.

Strax ska jag sätta igång med mitt lilla extrajobb, Konsumbladet. Det ska vara klart till i morgon förmiddag så jag har hela kvällen och natten på mig =)

Ha en skön lördagskväll!
Kram Ann

Kommentarer inaktiverade.

