Småsaker man hänger upp sig på

Ibland (läs ofta) upptäcker jag småsaker som jag inte tycker stämmer eller som jag funderar över och då lägger jag ner en del tid på att fundera på de där småsakerna. Som när Körslaget drog igång för några veckor sedan. När skylten kom fram på Team Borås (Hejaheja!) så stod det att man skulle smsa MAGNUSC till 72400 (reklam!) och jag började fundera på om det var någon mer Magnus med i Körslaget men kom fram till att det inte var det. Då funderade jag på om det kanske hade varit så att det skulle varit med någon annan körledare som också hette Magnus men som varit tvungen att hoppa av och att sms-grejset redan var klart och inte gick att ändra på. Kanske att Magnus Uggla skulle varit med eller så. Iaf så föll detta i glömska, tur att man inte fortsätter att tänka och grubbla i all evighet, tills Lets Dance började förra fredagen. Då föll allt på plats, för där var ju den andre Magnus, Samuelsson i efternamn, och det är ju till samma nummer man ska smsa, dvs 72400. Tänk så skönt när man får en förklaring till sina små funderingar!

Jag tänker ganska ofta på såna här småsaker och de faller tillslut i glömska men ibland poppar de upp igen när man ser en bild, läser en text, hör en låt eller nåt liknande. Som när man kör bil i Borås på väg från stan till Knalleland och ser alla de där kläderna som hänger mellan två höga byggnader på två jättelånga ”tvättlinor”. De har hängt där sedan i somras och jag har ingen aning om varför. Är det en installation kanske? Ett projekt? Eller ska de bli torra? Det borde de vara vid det här laget, rejält bleka dessutom.

Ha en skön fredagskväll!
Kram Ann

Kommentarer inaktiverade.

