Saker man gör under tiden med bollarna i luften

Jag är en person som gärna och ofta gör saker under tiden som jag gör andra saker, effektiv med andra ord, tror jag iaf. Ibland rör det ihop sig men för det mesta funkar det bra. Jag är alltså bra på att ”hålla många bollar i luften” som man så klyschigt skriver i alla jobbansökningar, fast i min senaste ansökan skrev jag att jag har lätt för att hålla koll på många saker samtidigt, och det gick ju vägen.

Nyss gjorde jag klar en krämig potatisgratäng och satte in den i ugnen, gick sedan ner i källaren och tömde torktumlaren, fyllde tumlaren med ren tvätt och la i en omgång smutsig tvätt i tvättmaskinen (tur att jag läser igenom det jag skriver, upptäckte precis att jag hade skivit diskmaskinen…). Passade även på att skjuta några skott med luftpistolen ihop med sambon. Jag skjuter och tävlar i pistol men det har inte blivit så ofta senaste året så nu tänkte jag att jag verkligen ska ta tag i det i år. Iaf. så hade det gått en kvart, tjugo minuter och jag tänkte att nu kan jag kanske lägga på osten på gratängen och börja fixa resten. Kommer upp i köket och tittar in på gratängen… den ser oförändrad ut. Kollar då vredena på spisen och temperaturen står på noll, antagligen har jag stängt av temperaturen i stället för att ändra till över- och undervärme. Så ibland funkar det inte så bra med att hålla bollarna i luften. Nu är dock gratängen på plats och för att inte stöka till det för mycket så stannar jag nog här vid datorn ett tag. Återkommer med bilder och recept på krämig potatisgratäng.

Kram Ann

Kommentarer inaktiverade.

