Som Bambi på hal is

bambi2Idag har jag och Jonathan varit och åkt skridskor på en fotbollsplan som har blivit spolad. Känns mycket tryggare än att åka på en sjö. Det var Jonathans första gång på is och som tur var hade vi ett par skridskor hemma som passade, lite för stora kanske men det funkade med tjocka sockar i. För egen del var det första gången på väldigt länge, tror säkert det är 20 år sedan jag åkte sist. Jag har fortfarande kvar mina skridskor som jag fick för typ 25 år sdan och de funkade fortfarande bra. Det gjorde mitt skridskosinne också så när jag väl hade vant mig vid isen och vågade släppa min första osäkerhet så satt både salchowen och lutzen som en smäck, för att inte tala om piruetterna… Nääääääää!!!! Skojar ju bara. Jag tog mig iaf framåt i väldigt bra fart och klarade av att vända och åka baklänges i farten, precis som förr i tiden. Och precis som tidigare så klarar jag fortfarande inte av att stanna sådär snyggt på sidan så att isen sprutar.

Hur gick det då för lille Bambi kan man undra, jo han höll hårt i sin mamma och tyckte det var halt! Jooo men tjena! Det är liksom det på en is, både med och utan skridskor. Efter att ha åkt, läs hasat, i en halvtimma hängandes i mina händer så vågade han släppa taget några gånger, och drattade såklart på ändan ett antal gånger. När vi sedan tänkte åka hem, jag tyckte det var bättre att ta det lite lugnt första gången och komma tillbaka och öva mer i morgon, så föreslog jag att han skulle testa lite själv medan jag tog på mig skorna. Sagt och gjort, killen gav sig iväg ut på isen och det funkade ju! Strax drog han iväg över isen och det blev väl en fem sex landningar men han var uppe kvickt som ögat direkt och fortsatte. Det blev en åkning över hela planen och tillbaka innan han kände sig nöjd. Gissa om mammahjärtat svämmade över av stolthet!

hilda_jonathan
Annars har det varit ganska lugnt idag, Jonathans förskolekompis Hilda var här några timmar på eftermiddagen och man kan riktigt se på denna bild hur mycket bus det finns hos de där två rackarna. Men man ser också hur mycket mys och gos det finns, det har pussats en hel del idag kan jag berätta.. =)

I morgon är det söndag och sedan är det måndag och då ska jag jobba några timmar efter all denna ledighet, kommer nog att kännas lite konstigt att komma till jobbet igen.

Önskar er en fortsatt trevlig lördagskväll!
Kram Ann

One Response to Som Bambi på hal is

  1. gullan skriver:

    tack – det önskar jag också.
    svarsfrekvens kommer…
    kram
    G

