Åter i hemmets lugna vrå

Ny dator är inköpt och kylskåp, frys och skafferi är åter fullt. Egentligen hade jag nog inte behövt handla så mycket för vi har en massa älg- och rådjurskött i frysen men jag är så otroligt dålig på att förbereda dagen innan och ta upp kött i tid… måste skärpa mig och försöka tömma frysen. Store sonen är så lycklig över sin nya ”leksak” och jag kan förstå honom, blir också barnsligt lycklig av nya teknikprylar, eller av allt nytt egentligen. Fast inte av nya kläder, mer av nya köksattiraljer och andra grejer till hemmet, och tekniska prylar =) Lille sonen är lycklig över sin ”nya” leksaker, han får nämligen en massa grejer som storebror städar undan.

Sofia åkte tidigare idag för att fira nyår hos sin pappa så det blir jag och de tre killarna som är hemma här och firar samt bästaste grannarna med son. Kommer att bli kul. Har planerat att vi ska spela Retro som jag vann när jag var med i Rix FMs tävling i slutet av november, har inte testat spelet ännu.

Idag blir det sen middag, sambon är hos grannarna och VVSar lite. Har tänkt mig att vi ska äta kycklingspett, grillade vildsvinsrevben och klyftpotatis med någon god vitlökssås till. Blir hungrig bara jag tänker på det. Ska bli spännande att testa vildsvin, har aldrig ätit det innan. En i sambons jaktlag sköt ett vildsvin för några veckor sedan och det är därifrån köttet kommer. Sambon har ännu inte skjutit någon gris, men det kommer nog. Återkommer med en recension.

Ha en fortsatt skön kväll!
Kram Ann

Kommentarer inaktiverade.

