Välbehövlig rensning

Igår tag jag äntligen tag i mitt datorbord/skrivbord och rensade en massa papper, satte in underlag till betalade räkningar i ekonomipärmen, sorterat och fint och slängde sådana som var äldre än två år. Man känner sig alltid så otroligt duktig när man har gjort det fast det hade ju varit betydligt enklare om jag hade gjort det direkt när räkningarna var betalda, kanske skulle avlägga det som nyårslöfte…

Passade även på att uppdatera mitt excelark med en 2009-flik där jag lägger in alla räkningar som ska betalas. Skönt att ha hyfsad koll på hur mycket som ska betalas varje månad, fast lite skrämmande är det också att se alla summor. Nu återstår bara att knappa in denna månadens räkningar på internetbanken och se hur pengarna flyger iväg åt alla håll.

Ann

Kommentarer inaktiverade.

