Dan före dan före dopparedan…

Det blev en tidig morgon, var uppe klockan 6 för att köra mamman och fastern till Varberg, var tillbaka vid 10-tiden, åt frukost och slappade lite, sedan bar det av till stan för storhandling. Mat till hönor, mat till oss, julklappar till katter, julklappar till oss. Ja det blev faktiskt julklapp till mig också, bytte in min tänkta julklapp från sambon, brödrosten, mot en liten radio att ha i köket. Hämtade också de stora barnen som varit hos sin pappa så det var en knökafull Peugeot 207 som styrde hemåt vid halv fem.

Väl hemma skulle allt plockas ur bilen och in respektive skåp. Hamburgare tillverkades och åts och sedan var det dags för pepparkakshuset, det är ju så roligt! Jag spritsar och kidzen sätter på godis, en på huset, en i munnen… nä… riktigt så illa var det inte.

hus

husnara

Sedan gjorde jag världens godaste inlagda sill, recept och bilder kommer i ett senare inlägg för nu är det snart ER!!!!

Nu ska jag mumsa chips och dricka lite vin!
Kram Ann

Kommentarer inaktiverade.

