Ledighet=förkylning

Började redan igår förmiddag att känna av min hals och ju längre dagen gick så blev jag bara mer och mer frusen och trött. Orkade mig igenom kalaset iaf. Fick present av sambons bror med familj, en brödrost, precis vad jag hade önskat mig, problemet var bara att sambon hade köpt en likadan som jag skulle få julklapp. Det blir till att byta den, antagligen mot en liten radio som vi kan ha i köket.

Vaknade i morse och mådde inte så bra, ont i halsen och kroppen samt lite lätt feber. Trots detta så har vi faktiskt fått till lite röjning och städning här hemma, dessutom fixade älskade och duktige sambon vår diskmaskin! Det låt en tändsticka i en pump antagligen var det den som ställde till det för när den var borta och maskinen ihopsatt igen så fungerade den som den skulle, skönt att spara in de 1000 kronorna.

Snart ska vi äta. Det blir enkelt idag, pommes frites, ryggbiff av älgkalv, majskolvar och bearnaisesås. Kanske kommer granen i därefter, plats är ordnad iaf.

Önskar er en skön söndag!
Kram Ann

Kommentarer inaktiverade.

