Kalajsat klart

Efter en stressig dag, med ett avdelningsmöte på en timma som störde hela mitt upplägg, så var då äntligen klar att gå hem för julledighet vid tretiden. Slutar i vanliga fall klockan två så det måste ha varit det där mötet som ställde till det. Iofs var det en massa extra att göra idag eftersom jag ska vara ledig i drygt två veckor (jippie!!!!) och köket kommer att vara stängt fram tills jag börjar igen den 7 januari. Då är det nytt år!!!

Handlade lite innan jag begav mig hemåt för att fixa lite att äta till gästerna som skulle komma klockan 5. Det blev varma mackor med lite olika pålägg såsom skinka, champinjonstuvning och räkstuvning, gjorde även en Apelsin- och pepparkakscheescake (recept kommer i nästa inlägg).

Allt blev klart i tid och alla blev mätta och belåtna. Fick fina presenter av nära och kära; blomma och lotter från min mamma, blommor från svärmor och svärfar och finfin egengjord grytlapp från älskade dottern samt ett fint halsband från samma dotter och store lika älskade sonen. Vad sambon och lille älskade sonen har hittat på får jag förhoppningsvis se i morgon på min födelsedag…

presenter    hjarta3

Kram till er alla!
Ann

Kommentarer inaktiverade.

