Julbordströtthet…

I går var det så dags för julfrukostbuffén på jobbet och det blev sååååå lyckat. Det var flera stycken som kom fram efteråt och tackade och kramade om oss, sånt värmer. Vi fick också fint tack från VD:n vid hans jultal, två gånger till och med, det var ju två sittningar… =) Var dock så trött igår kväll att jag inte orkade fixa bilder och skriva inlägg.

Klockan 6:20 var vi på plats och började värma jansson, steka köttbullar och lägga upp allt som skulle vara med på julbordet. Det dröjde inte lång stund innan en jobbarkompis kom in i matsalen och sa att nu får vi allt sluta med det vi håller på med, det luktar köttbullar ända ut på gården! Vi hade att göra hela tiden fram till klockan var tio i nio och de första ca. 60 gästerna kom. Det blev lite köbildning till en början men det var ingen som klagade. Alla åt och var nöjda och många tog om en andra och en tredje gång. Jag och Lena fyllde på det som nästan var slut innan nästa grupp skulle komma halv tio. Allt kött och äggen var upplagt på fat så det var bara att byta ut faten, det flöt på hur bra som helst och jag och Lena jobbar så otroligt bra tillsammans! När första gänget var mätta och belåtna stormade nästa gäng in och de hade lite annan taktik när det gällde att angripa de båda julmatsstationerna, det kalla och det varma, så det blev lite längre köer. Dessutom tror jag att det var några fler vid andra sittnigen. Nu fick jag och Lena också möjligheten att ta för oss av maten och sätta oss till bords, det var skönt och gott kan jag säga.

Resten av dagen flöt på och jag hade hjälp av Lena i köket en stund innan hon slutade kvart i ett men det var segt innan allt var undandukat och bortplockat inför lunchen som började klockan 12, behöver jag säga att det inte var många som åt så där jättemycket till lunch? För att återknyta till mannen i ledningsgruppen som tyckte att det var helknasigt att äta köttbullar till frukost så kan jag meddela att han kom dit, tog en mugg glögg och en pepparkaka och gick tillbaka till sitt kontor, pepparkakor gör människor snälla har jag hört, undrar om det stämmer?

stekakottbullar
Lena steker köttbullar för fulla muggar

agg1 
Uppläggning av ägg under tiden som köttbullarna steks

fyllpa1
Påfyllning inför andra sittningen

matsalen 
Matsalen, fast det var mörkare i verkligheten

glogg1 
3 goa tjejer som hämtar glögg

Trots att det var hur mycket arbete som helst så tvekar vi inte att göra om det nästa år, fast då kör vi det som jullunch och lägger till ytterligare några grejer, nu vet vi ju att vi fixar det!

I morgon är det sista arbetsdagen inför julledigheten, ska bli jätteskönt att vara ledig. På kvällen kommer mor, bror, svärmor och svärfar hit för det är dags för mitt kalas (om man nu kan kalla det så), egentligen fyller jag på lördag men då fyller sambons bror år, och han fyller jämnt så vi ska åka dit.

Önskar er en trevlig fredag!
Kram Ann

One Response to Julbordströtthet…

  1. Åh… hoppas ni får en mysig helg och en lååååååååååång härlig ledighet!

    KRAM

