Laddad inför morgondagen!

I morgon är det dags för julfrukostbuffé på jobbet, tidigare år har företaget bjudit personalen på lunch men i år blev det efter mitt förslag en brunch i stället. Med den ekonomiska situationen som råder tyckte jag att ett billigare förslag var bättre, nu får vi både julmat och julklapp, risken hade annars varit att det bara hade blivit en av sakerna. Det är många som är skeptiska till nydaningen med frukost i stället för lunch men jag tror de blir lugna efter morgondagen. De är ju liskom skeptiska till alla min förändringar men efter ett par månader så köper även den tjurigaste gubben ett glas juice till frukost. Många har kommit och frågat hur mycket mat och vilken mat som kommer att serveras, de vet nämligen inte om de ska beställa lunch också.. =) Jag tror dock att många kommer att välja något enkelt till lunch.

Det blev en del extraarbete efter de ordinarie arbetsuppgifterna var gjorda idag men jag hade underbar hjälp av min vikarie och medhjälpare Lena. Att leveransen av råvarorna var försenad gjorde  i och för sig inte det hela enklare men vi hann med det vi skulle. Min vikarie stod och skalade helt hopplösa ägg i 1,5 timma (ca. 150 st), skalet bara smulades sönder och om man tog större bitar skal så följde halva ägget med. Nu kan man ju tro att det beror på att äggen var för färska men det var likadant med äggen som jag hade haft i kylen i tre veckor. Vi la äggen i iskallt vatten direkt efter skalningen så det var inte det heller. Jag tror att hönorna har fått alldeles för dålig mat annat är det med våra egna ägg, när nu hönorna behagar börja värpa… Det är tur att dessa ägg ska bli ägghalvor med kaviargrädde i morgon, då syns det inte hur sargade de är.. =)

I morgon blir det tidig uppgång för att vara på jobbet senast halv sju, då finns min medhjälpare där också och då har vi drygt två timmar på oss att värma jansson och köttbullar, fixa ägghalvorna och lägga upp skinka och allt det andra goda som ska serveras. Vi ska dessutom värma glögg och ställa fram drickor samt tända alla värmeljus oms är utställda, mysigt ska det vara! Klockan 8.50 kommer första gänget, de som är födda januari tom. juni och halv tio kommer resten, det ska bli så kul!!! Att sedan en i ledningsgruppen tycker att hela idén är befängd ”Vem vill äta köttbullar till frukost???” är något som kommer att spolas ner av alla positiva kommentarer.. =)

Återkommer i morgon med rapport och bilder!

Kram på er!
Ann

Kommentarer inaktiverade.

