Lördagsförmiddag

Idag sov jag länge, behövde verkligen det. Ska strax ta en stor kopp nykokt kaffe med mjölk och sätta mig och titta på onsdagens avsnitt av Bonde söker fru. Ska bli skönt att bara koppla av och inte göra någonting en stund.

Till frukost blev det ”nybakta” frallor ur Coops frysta sortiment, finns det något godare än nybakat till frukost?! Annars idag så ska jag köra dottern till en kompis där hon ska tillbringa dagen och natten, därefter ska jag hem till min mamma och klippa henne. Dessutom ska jag idag gör ett flygblad till Konsum i Dalsjöfors, ett extrajobb jag gör varannan vecka. Arbetade i butiken för ett antal år sedan när vi drog igång med flygbladen och sedan har jag fortsatt att göra dem fast att jag har bytt arbete. Skönt med lite extrapengar, skulle gärna ha fler sådana jobb. Om tiden räcker till idag så ska jag försöka göra polkagrisar, har alltid haft en längtan efter att få göra egna, kommer ihåg att jag testade en gång när jag bodde hemma men det gick åt skogen. Vill minnas att jag inte hade någon riktig hushållstermometer utan gick på känn ;o) Skulle montera och garnera ett pepparkakshus också… kanske att tiden räcker även till det.

I morgon ska vi på Lussepromenad i Borås Djurpark, har aldrig varit där på vintern innan så det ska bli riktigt kul. En jobbarkompis berättade att de hade varit där förra veckan och att det hade varit jättefint och mysigt.

Nu ska jag hämta mitt kaffe som har stått och dragit en stund.

Önskar er alla en underbar lördag!
Kram Ann

Kommentarer inaktiverade.

