Trött, trött, trött….

Har varit otroligt trött idag. Sovit alldeles för lite under veckan och igår var det ju en tidig morgon med luciafirande på jobbet och extra mycket jobb med 120 personer som skulle fika i matsalen. Luciatåget var fint och lyckat iaf och de sjöng jättefint, flera låtar hade jag aldrig hört.

lucia
Det var inte lätt att fota i mörker med massa levande ljus men detta kortet blev ganska bra om än lite ljusare än verkligheten.

Var precis ute i köket och kollade till potatisen som ska kokas för att bli mos som sedan ska bli duchessepotatis eller pommes duchesse om man så vill. Hade tänkt att göra plankstek med älgryggbiff (det är bra att ha en jägare i huset) men upptäckte att vi hade en fläskfilé i kylen som behövde bli uppäten så det får bli duchessepotatis med stekt fläskfilé och bearnaisesås, Lohmanders såklart… =) Jonathan ville ha köttbullar, mos och träd, vilket innebär en miniplanka (en ekplanka för bakpotatis som jag lägger med undersidan upp) med gratinerat mos och köttbullar på. Han kallar allt virke för träd…

Lyssnar just nu på Julradio och hör en av luciaföljets låter, Carolas Himlen i min famn, rackarns vad fin den är, har nog inte hört den innan men tror att jag kommer att ta igen det med råge denna jul.

Senare ska jag försöka hinna med att lägga ut recept på det som serverades i vårt hem igår, köttfärssoppa, återkommer förhoppningsvis…

Kram Ann – som hör spisen ropa ;o)

Kommentarer inaktiverade.

