En Julsaga

I dag var jag och tittade på dotterns insats i generalrepetitionen av En Julsaga som sätts upp av Borås Kulturskola. Dotterns dansgrupp var med i två scener med dans annars var det teater på hyfsad, om än något nervös och fnissig, nivå. Trodde inte killar kunde fnissa så… =) Huvudrollsinnehavaren som spelade Mr. Scrooge gjorde dock en strålande insats, om den 15-åringen fortsätter med skådespeleri har vi med all säkerhet en ny stjärna från Borås.

Har faktiskt aldrig sett Charles Dickens verk i någon form tidigare men blev sugen på att se det på något sätt framöver. Får se om jag letar lite på nätet under kommande julledighet.

På tal om julledigt så kommer jag att vara ledig från den 19 december till och med den 6 januari, massa dagar!!! När man som jag  har jobbat i såväl livsmedelsbutik som inom livsmedelsgrossitbranschen är man inte bortskämd med långledigt över jul och nyår. Ska bli riktigt skönt, har jobbat nonstop sedan slutet på juli. Nu trivs jag ju väldigt bra på mitt jobb som sagt men det ska ändå bli skönt att vara ledig.

Har kommit på att jag behöver utmaningar på mitt jobb för att må riktigt bra, i det närmaste har vi luciafirande på torsdag där det blir tidig morgon med uppläggning av lussekatter och pepparkakor och fixande av kaffe innan det är dags för Toarps Lucia och hennes tärnor att inta matsalen med ljus och sång. Nästa onsdag ska vi ha julfrukost, på mitt initiativ, som ersättning för jullunch. Tidigare år har en cateringfirma kommit med mat och personal och så har personalen fått jullunch. Detta har inneburit en del jobb för den som är ansvarig för matsalen fast det inte borde bli det så i år föreslog jag att vi i stället skulle fixa det själva fast ta det som frukost i stället och ledningen gick på mitt förslag. Det kommer ju att bli billigare iaf, plus att det blir en utmaning för mig! Som tur är finns det en underbar tjej som hjälper mig i köket när det behövs. Mer rapport om julfukosten kommer, var så säker!

Sov så gott när tiden är inne!
Annsann

Kommentarer inaktiverade.

